Tayland turu bu defa 14 gün sürdü. İlk Tayland turu 30 gün ve ikinci Tayland turu ise 55 gün sürmüştü; üçüncüsünde ise 13 gün kalmıştım. Toplamda galiba 112 gün yapıyor. Toplamda neredeyse 4 ay kalmışım. Tayland, Güney Asya seyahatlerinin başlangıç noktası olarak bir hub gibi görev yapıyor. Sınır komşuları Laos, Kamboçya, Myanmar seyahatleri çoğunlukla Bangkok bağlantısı ile yapılıyor.

Tayland’da 4. defa gelmeden önce Kamboçya’nın Angkor Wat Tapınakları ile ünlü Siem Reap şehrindeydim. Kamboçya-Tayland sınır kapısı olan Poipet’ten geçerek Tayland’a gittim. Oradan da yanımdaki arkadaşlarla birlikte bir minibüse atlayıp Pattaya yakınlarında beklemekte olan arkadaşlarının aracına atlayıp Rayong’a geçtik. Aslında niyetimiz Ko Samet Adasına geçmekti, ama son feribotu kaçırdığımızdan gece Rayong’da konakladık.

Thailand-Map-TAYLAND-Haritası-Tayland Turu Gezi Rotam
Tayland Turu Gezi Rotam – 14 Gün

Siem Reap (Kamboçya)→ Poipet (Kamboçya)→ Rayong (Tayland)→ Ko Samet→ Pattaya→ Bangkok→ Chiang Mai→ Bangkok→Hatyai→ Satun→ Langkawi Adası (Malezya)

Ko Samet sonrası Pattaya’ya oradan da Bangkok‘a geçtim. Sonrasında ise serin havası festivalleri, ünlü mutfağı ile Tayland’ın kültür başkenti Chiang Mai‘ye geçtim. Chiang Mai’de aktivitelerle dolu birkaç gün geçirdikten sonra Bangkok’a geri döndüm.

Niyetim Myanmar’a gitmekti, fakat fikir değiştirip Güney’e yöneldim. Kararımı yolda, hatta son dakikada vererek seyahat etmeye başladım. Bangkok tren istasyonuna gidip gideceğim yönü seçtim, Güney’e inecektim. Bankok-Hat Yai gece trenine atladım ve sonunda kendimi Malezya’nın ünlü adası Langkawi’de buldum. Tayland turu sonunda 14 günde 4.000+ km yapmıştım.

8 YORUMLAR

1. Chiang Mai’den Siem Reap’a en uygun nasil gecebiliriz? Bir baska deyisle kuzey Tayland’dan Kambocya’ya gecmek istiyoruz. Bilgi verirseniz tesekkur ederiz.

2. Öncelikle, böyle kaliteli ve “gerçek” bir gezi sitesi kurduğunuz için teşekkür ederim. Bizim gibi gezi delisi bir aile için çok sık başvurduğumuz bir rehbersiniz. Biz geçtiğimiz yıl 3,5 yaşındaki kızımızla birlikte Uzakdoğu seyahati gerçekleştirdik. Tayland, Malezya, Singapur’dan oluşan seyahat rotamız tek kelimeyle unutulmazdı.

6 hafta süren seyahatimizin 3 haftasını Tayland’ın Koh Phangan Adasında geçirdik. Çocuklu bir tatil için çok iyi bir seçimmiş. Paylaşımlarınızı dört gözle bekliyoruz.

3. Sizin yerinizde olmak vardi. Ne guzel gezmissiniz. Bizim gibi kisa sureli tatili olanlar icin boyle gezmek sadece bir hayal.