Sumatra turu pek bir keyifli ve ilginç oldu. Yağmur ormanları, orangutanları, nefis trekking rotaları, dünyanın en büyük krater gölleri ile Sumatra çok farklı doğal güzellikler barındırıyor. Kültürel olarak da bir o kadar zengin bir coğrafya.

Endonezya çok büyük tropik yağmur ormanlarına ev sahipliği yapıyor ancak büyük bir kısmı yerel yaşam ya da yasadışı odunculuktan dolayı yok oldu ancak halen tüm bunlardan korunmuş bir bölge bulunuyor. En iyi örnekleri Sumatra, Borneo ve Yeni Gine adasında bulunuyor.

Endonezya’nın başkenti Jakarta’da birkaç gün kaldık. Jakarta‘da tanıştığımız Couchsurfer host Nanda’nın hakkını nasıl öderiz bilmem. Couchsurfing web sitesinden tanıştığımız, bizimle birlikte Tidung Adası’na gelip bize yol arkadaşlığı eden, bize Jakarta’yı gezdirip defalarca kaldığımız evden arabasıyla alıp, yine eve bırakan Nanda ile tanıştığımız için şanslıyız.

Akıcı İngilizcesi, modern yaşam tarzı ile Endonezyalıdan çok Avrupalı imajına sahip. Nanda bizi havalimanına bıraktı. Umarım bir daha görüşürüz. (Yıllar sonra İtalya Milano’da görüştük).

Malta

Jakarta’dan, Sriwijaya Havayolları ile 2 Eylül’de, bir buçuk saatlik güzel bir uçuş sonrası Sumatra’nın en kalabalık ve ayrıca ülkenin en büyük dördüncü şehri olan Medan’ın Polonia Uluslararası Havalimanına indik.

Havalimanı uluslararası olmasına rağmen çok küçük ve hemen çıkıştaki 3 tekerlekli bir motosiklet becak bulup otellerin olduğu Sisingamangaraja caddesine geldik. Birkaç yer sorduktan sonra gecelik ücreti 80.000 Rp olan birini beğenip yerleştik.

Sumatra Adasının kuzey batı kısmında bulunan Medan şehri, Çinli, Javanise, Batak ve Hintlilerin yanında bazı diğer etnik topluluklardan oluşuyor. Medan şehrine geliş amacımız buradan dünyanın en büyük krater gölü olan Lake Toba’ya gitmek. Yoksa pek cazip bir şehir değil.

Day 394, ID:51, Medan, Sumatra. 2 Eylül 2011, Cuma

Sumatra Turu Gezi Rotam

Medan şehrinden başlayan Sumatra Adası turu 8 gün sürdü. Başkent Medan pek çekici sayılmaz. Birkaç gün kalıp, birlikte seyahat ettiğim İran asıllı Hollandalı yol arkadaşım Farid ile birlikte Medan’a arabayla 4-5 saat uzaklıktaki Toba Gölüne doğru yola çıktık. Toba Gölü üzerindeki Samosir Adasına giden tekneler göl kenarındaki Prapat kasabasından kalkıyor.

Parapat’a giden Nice Trans denilen dolmuş taksi kijang’lar ile 5 saat süren bir yolculukla Toba Gölü kıyısına vardık ve Samosir Adasına giden son feribota yetiştik. Yarım saat sonra Samosir Adasındaydık.

Lake Toba (Danau Toba) inanılmaz güzel bir yer. Toba Gölü, bir süper volkan kalderasını işgal eden devasa bir krater gölü. Toba Gölü her yönüyle bir doğa harikası. Sarp dağlarla çevrili devasa krater gölü muhteşem. Toba Gölünün merkezinde neredeyse Singapur büyüklüğünde Samosir Adası yer alıyor.

Samosir Adası (Palau Samosir) nefis bir yerdi. Sıcak konukseverlikleri, zorlamadan gülümsemeleri ve iyi vakit geçirme sevgileriyle tanınan Batak insanlarının yaşadığı adanın Tuktuk Siadong kasabasında kaldık. Dünyanın bu güzel bölgesini keşfetmek için motosiklet kiralamak şart.

Ufukta yavaş yavaş uluslararası üne kavuşmak görünüyor olsa da Batak gelenekleri ve kültürünün derinden kök salmış olduğu benzersiz Samosir Adası, nispeten izole olmaya devam ediyor. Lake Toba’dan ertesi sabah 10’da feribotla ayrılıp yine turist otomobili kiralayıp Medan şehrine döndük.

Bukit Lawang, yağmur ormanlarını deneyimlemek için gidilmesi gereken bir yer. Tehlike altındaki ve egzotik türlerinden bazıları yaşadığı Gunung Leuser Ulusal Parkının ana erişim noktası olmasıyla ünlü. Bukit Lawang, popüler ve iyi bilinen gezgin dostu bir yer.

Gunung Leuser National Park‘ta orangutanları doğal ortamında görebiliyorsunuz. Sumatra orangutanlarını görebileceğiniz dünyadaki son yerlerden biri burası. Dünyanın en zengin biyolojik çeşitliliğe sahip bölgelerinden biri. Sumatra Yağmur Ormanlarında 1 gece konaklamalı trekking turu aldık.

Yağmur ormanları doğal çeşitliliği inanılmaz derecede arttıran bir floraya sahip ve bu zenginlik bazen yeni canlıların keşiflerine dahi tanık olmamıza sebep oluyor. Bu yağmur ormanlarının muhtemelen en meşhur sakinleri Orangutan. Asya’da bulunabilen tek büyük maymun olan Orangutan bölgeyi en meşhur yapan doğal özelliklerden sadece biri.

SUMATRA ROTA📌 Jakarta (Java) ✈️ ➡ ① Medan (Sumatra) 🚌 ➡ Parapat ⛴ ➡ Toba Gölü ⛴ ➡ ② Samosir Adası ⛴ ➡ Parapat 🚌 ➡ ③ Bukit Lawang 🥾 ➡ ④ Gunung Leuser National Park 🥾 ➡ Bukit Lawang 🚌 ➡ Medan ✈️ ➡ Kuala Lumpur (Malezya)

Sumatra Turu
2 Eylül-9 Eylül 2011 Sumatra, Endonezya (8 Gün)

🏨 Medan’a uçuşunuz geç gelirse, havaalanına yakın Thong’s Inn otelde kalın. Otelden ertesi gün bir kijang için aramasını isteyin ✔️

🏨 Lake Toba üzerindeki Samosir Adasında Bagus Bay otelinde kaldım.

➤ En uygun Bukit Lawang otelleri: Green Travelodge Bukit Lawang, Thomas’ Retreat Bukit Lawang, Rain Forest Guest House, Hotel Orangutan, Garden Inn ✔️

Sumatra turumda gidemediğim yerler ise Mount Kerinci, Jambi, Harau Valley, Mentawai Adası, Belitung Adası, Kiluan Bay ve daha pek çok yer. Sumatra’dan 9 Eylül 2011’de Medan’dan Malezya’nın başkenti Kuala Lumpur’a geçtim.