Endonezya

Ana sayfa Asya Endonezya
Endonezya çok büyük bir ülke, hem nüfus hem yüz ölçüm hem de kültürel ve coğrafik çeşitliliği ile. 18,110 adasından 6,000 tanesinde yerleşim bulunmuyor ve dünyanın en büyük takımadası unvanına da sahip. Nüfus yaklaşık 240 milyon ve bunlar 300 farklı etnik gruplardan oluşuyor. 250 farklı dil konuşulan ülkede turistler tarafından en çok tercih edilen ada Bali olsa da geri kalan adalarda muhteşem bir zenginlik söz konusu. Tropikal kuşakta yer almasının yanında, etnik, kültürel ve dil konusundaki çeşitliliği akıl almaz boyutlarda. Sahip olduğu birçok volkanik dağ sayesinde adalarda tepeleri bulutla kaplı çokça dağ görmek mümkün. Bitki örtüsünün de elverdiği verimlilik ile birlikte pirinç tarlaları, yağmur ormanları, tertemiz denizleri ve Güneydoğu Asya’nın sahip olduğu en büyük vahşi yaşam alanlarına ev sahipliği yapıyor. Sayısız dağ yürüyüşü, sörf, tüplü dalış merkezleri ya da hareketten uzak sadece dinlenmek isteyenler için beş yıldızlı havuzlu tatil merkezleri de seçenekler arasında bulunuyor.

Endonezya’dan Malezya’ya

Ne uzun bir gündü! Sabah 4:30’da üç tekerlekli motosiklet olan “becak”’a atlayıp havalimanına geçtik. Air Asia uçağımız saat 06:05’de havalandığında gün doğumu başlamıştı. Gökyüzünde...

Gunung Leuser National Park ve Rafting

Sabah 8’de kalktık. Hiç acelemiz yok. Üç dilim ekmek arasına avakado ve yumurtadan oluşan kahvaltımızı çaylarımızla aldıktan sonra toparlanıp tekrar yola düştük.Önce ormanın içerisinden...

Orangutanlar ile Yürümek: G. Leuser National Park

Sabah kahvaltısına Sonia’yı da davet ettim. Bugünkü gezimize o da katılacaktı ancak ertesi gün gelmesi gereken patronu bir gün önceden gelemeye karar verdiğinden Java...

Gitttiğim Ülkeyi Sallıyormuşum: Depremler

Gece 2 sularında henüz uyumuştum ki müthiş bir gürültüyle uyandım. Sanki evin üzerinden tren geçiyordu. Deprem oluyordu. Gök gürültüsüne benzer ses bana ilk olarak...

Büyüleyici Vadi: Bukit Lawang

Lake Toba’dan sabah 10’da feribotla ayrılıp yine turist otomobili kiralayıp Medan şehrine döndük. Gölün çevresinde inşa edilmiş çok sayıda birbirinden güzel otel ve bungalovlar...

Dünyanın En Büyük Krater Göllerinden Biri: Lake Toba

Dünyanın en büyük krater gölü olarak geçen Lake Toba bugünkü durağımız. Bulunduğumuz Medan şehrinden Lake Toba’ya turist taşımacılığı yapan bir şirketle anlaştık ve 70.000...

Java’dan Sumatra’ya

Nanda’nın hakkını nasıl öderiz bilmem. Couchsurfing web sitesinden tanıştığımız, bizimle birlikte Tidung Adası’na gelip bize yol arkadaşlığı eden, bize Jakarta’yı gezdirip defalarca kaldığımız evden...

Java Adası Gezi Rotam, Endonezya

11 Ağustos günü Endonezya'nın Bali Adası'nın Kuta şehrinden, Java Adası'nın Banyuwangi şehrine geçerek başladığım, 2 Eylül 2011'da  Jakarta'dan Sumatra'nın Medan şehrine geçtiğim 23 günlük gezimin rotası. Bu...
Nanda

1000 Adalardan Jakarta’ya Dönüş

Bugün adadan ayrılmak için sabah iskeleye gidip botlara doluştuk. Botta oturduğunuzda ayağınızı bile uzatacağınız yer yok. Bugün Ramazan Bayramı’nın ilk günü ve çoğu tatilci...