Dün neredeyse tüm günümü hostelde bilgisayar başında geçirdim. Gece Farid, Valentine ile birlikte 2 gündür sürmekte olan Chinise Lantern Festivali kutlamalarını ve hava fişek gösterilerini izlemek için dışarı çıktık. Niyetimiz Petronas İkiz Kuleleri‘ne gitmekti ama bastıran yağmurla otelimize geri döndük.

Bugün gün erken kalkıp dün Farid ve Valentine’nin gittiği benim de görmek istediğim Batu Caves’e gittim. Kuala Lumpurda 3-4 farklı tren şirketi var ve herbirinin güzergahları farklı. Postane binasının arkasındaki istasyondan Batu Caves’e gitmek için RM1 karşılığında biletimi aldım. Malezya’da İslami kurallara bağlı olarak sadece bazı vagonlar sadece kadınlar için ayrılmış.  Hindu tapınağı olan Batu Caves Kuala Lumpur’un 13 km kuzeyinde bulunuyor.

Çok dik ve yüksek kayalıkların içerisindeki doğal mağara tapınağa dönüştürülmüş. 400 milyon yıllık olduğu söyleniyor ve bir dönem yerli halk olan Temuan insanlarına ev sahipliği yapmış. 100 metreyi bulan yüksekliği ile dünyanın en yüksek mağara tapınağı. Tapınağa ulaşmak için 272 basamağı tırmanmanız gerekiyor. Giriş için de herhengi bir ücret talep edilmiyor.  Haftasonu olması nedeniyle çok sayıda Hindu hacı ziyarete gelmiş. Tapınağın hemen sol yanında ise Dark Cave olarak adlandırılan içerisinde yarasaların yaşadığı bir mağara var. Giriş ücreti RM35. Mağaranın girişine geldiğinizde ağır koku dikkatinizi çekecektir.

Hostele geri dönüp Valentine ile vedalaştıktan sonra hostelde bizimle aynı dorm roomda kalan bir Alman çiftle birlikte birkaç metro değiştirerek şehirlerarası otobüs terminaline vardık. Melaka şehrine RM24 karşılığı biletimizi aldık. Doğrusu otobüs terminalinin, görünürde havalimanından farkı yoktu. Biletlerinizi gişeden alıp bekleme salonunda otobüsünüzün kalkış saatini bekliyorsunuz. Sonra kapılar açılıyor ve bilet kontrolünden sonra otobüse geçebiliyorsunuz.

Otobüsleri oldukça soğuk, yanınıza hırka türü şeyler almanızı öneririm. Otobüs koltukları arasındaki mesafe çok geniş ve koltuğu da yatırabiliyorsunuz. Ben Melaka’ya kadar uyudum. 2 Saat süren Melaka yolculuğu sonrasında otobüs terminalinde inip, oradan da şehir merkezine giden şehiriçi otobüsüne atladık.

Kuala Lumpur’dayken bize Melaka’da kalmamız için Beckpacekrs Freak Hostel adında bir hostel tavsiye edilmişti. Hosteli bulup, yerleştik. Hostelimizin kişi başı ücreti RM15 ve buna kahvaltı dahil. Otelde çalışan biri Singapurlu, diğeri Hint asıllı Malay ile uzun sohbetler ettik. Singapurlu olanın eşi Tayland’lı ve Tayland’ta yaşıyor. Kendisi hostel sahibi arkadaşına gece vardiyasında yardım etmek için burada bulunuyor, diğer ise yüksek rütbeden bir asker emeklisi. Dediğine göre Borneo’da komünistlerle savaşmış. Çok sayıda insan öldürmüşler. İnsanlar birbirlerini öldürmek için her zaman sebepleri var. Bunlardan biri de ekonomik sistemler olsa gerek.

Akşam yemeği için dışarı çıkıp bir şeyler yedikten sonra Jonker Walk olarak adlandırılan Chinatowna gezmeye gittik. Jonker Walk şu ana kadar gördüğüm en güzel sokaklardan biriydi. Sağında ve solunda restoran ve shoplarla dizili sokakta haftada 2 defa gece pazarı kuruluyor. Satıcıların neredeyse tamamı Çinli Malaylar. Sessiz ve sakin bir sokak, kimse ürününü satmak için bağırmıyor, tezgahlarında öylece müşterilerini bekliyorlardı. Her türlü ürünü bulabilmeniz mümkün. Yine yol boyunca çok sayıda sokak yiyecek satıcısı da bulunuyor.

Ertesi gün zamanımızın çoğunu hostelde okuyarak, Borneo ve Singapur gezimizi planlayarak geçirdik. Hostelimize yakın çok büyük alışveriş merkezinie gidip bir şeyler atıştırdık. Akşam ise Melaka’nın içerisinden geçen nehir üzerinde düzenlene bota turuna RM15 ödeyerek biletimizi aldık. 40 dakika kadar süren turda göl çevresindeki tarihi binalardaki cafe ve restoranları izledik. Şehrin her tarafında aşırı bir aydınlatma var. Her yer ışıl ışıl.

Melaka  UNESCO Dünya Mirası şehirleri listesine 2008 yılında dahil edilmiş ve ülkenin en küçük 3 eyaletinin başkenti. Şehre ben kısaca Asya’daki avrupa diyebilirim. Ana caddesi, nehir çevresine kurulmuş küçük cafe ve restoranları ve otelleri, kiliseleri ile tam bir Avrupa şehri izlenimini veriyor. Uzun yıllar Portekiz, sonra Hollanda ve son olarak da İngiliz sömürgesi oalrak yönetilmiş. Sekiz yüzbine yakın olan nüfusunun yarısı Malay ve geriye kalan nüfusun büyük bir bölümü Çinliler ile onu da azınlıkta olan Hintliler takip ediyor.

Melaka’daki son gün ise yürüyerek bir şehir turu yaptık. Önce nehri takip ederek devam ettik, sonra Jonker Walk çevresinde bir tur attık. Bu yolun etrafında çok sayıda cefe ve restoran var. binalar tipik Avrupai binalar görünümündeler. Gündüz saatinde sokak trafiğe açık ve tipik bir Avrupa şehri görünümünde. Bir Hint restoranından yemeğimizi yedikten sonra otelimize geri döndük. Melaka’da konaklama fiyatlarının ucuz gibi görünüyor, ancak yemek fiyatları için aynı şeyleri söylemek zor galiba.

Hostelde geçirdiğimiz uzun zaman sonrasında, fırsatımızı bulup planlamalarımız da finalize ettik. Yarın Time dergisinde dünyanın en güzel adası olarak geçmiş olan Tioman Adası’na 3 günlüğüne gidiyoruz. Niyetimiz orada biraz dinlenmek ve dalış yapmak.

Tioman Adası sonrasında ise birkaç günlüğüne Singapur’a geçeceğiz. 21 Eylül’de Singapur’dan, Borneo adasınının Sarawak eyaletinin Miri şehrine uçacağız. Yaklaşık 21 gün civarında Borneo’da seyahat etmeyi planlıyoruz.

Day 405, ML:05, Melaka, Malaysia. 13 Eylül 2011, Salı