Tioman Adası, Malezya tatil beldeleri içerisinde oldukça ünlü bir ada. Dünyanın en iyi tropikal ada kaçamaklarından biri olarak bahsediliyor. Bulunduğumuz Malezya’nın UNESCO Dünya Mirası Maleka şehrinden, Tioman Adası’na geçmek için Mersing şehrindeki iskeleye ulaşmamız gerektiği bilgisini aldık. Melaka-Mersing arasında günde 3 defa direkt otobüsü seferleri yapılıyor. Öğlen sonrakini bekleyerek vakit kaybetmek yerine, aktarmalı olarak Mersing’e gitmeye karar verdik. Melaka’dan 2 saatlik bir otobüs yolculuğu ile Kampung kasabasına, oradan da başka bir halk otobüsü ile Mersing’e geçtik.

Her bir otobüs yolculuğumuz 2 saat sürdü. Otobüslerde klima yoktu, ancak hareket halindeyken camlardan gelen hava serinlemek için yeterli. Mersing otobüs terminalinde inip Tioman Adası’na bilet satan acentanın ofisinden biletlerimizi aldık. Bugünkü tüm seferler deniz suyunun çekilmesi nedeniyle iskeledeki su azlığı yüzünden iptal edilmiş.

Mersing şehir merkezine geçip kendimize kalabileceğimiz bir otel bulduk. Otellerin genel durumu berbat. Klimalı bir odayı RM45’e kiraladık.  Mersing küçük bir şehir, görülesi pek bir yeri yok. Bir Çin restoranında yemeğimizi aldıktan sonra feribot iskelesi yanındaki bir barda oturup vaktimizi internet kullanarak geçirdik.

Ertesi sabah feribot iskelesine gidip Boarding Pass kartlarımızı aldık. Burada önemli olan nokta, size önceki gün biletinizi almış olsanız dahi, eğer feribot doldu ise size boarding pass kartı verilmiyor. Bu yüzden erken saatte orada olmanız ve hangi feribot ile adaya gidecekseniz ilgili kontuarda beklemeniz gerekiyor. Nitekim feribot dolunca geride kalan bir çinli çift yetkililerle bunun tartışmasını yapıyorlardı. Bir sonraki feribot olan 11 feribotuna kadar beklemek zorundalar.

Tioman Adası’nda Air Batang olarak adlandırılan bölgede indikten sonra daha önce telefonla erken rezervasyon otelleri fırsatı yakaladığımız ABC otele, oda fiyatı için RM50 ödeyerek odamıza yerleştik.

Ahşaptan yapılan klübelerde tuvalet ve duş da bulunuyor. Saunadan farkı olmayan odada bir de vantilatör var.  Küçük bir koy etrafına kurulmuş olan ABC hotelinin güzel kumlu bir plajı var. Adanın bazı bölümlerindeki plajlarda volkanik kayalar bulunduğundan yüzebilmek mümkün değil.

Koyu çevreleyen ormanın içerisinde kurulmuş bungalovların manzarası muhteşem.

Adaya geliş amaçlarımdan birisi burada dalmak. Ziyaret ettiğimiz birkaç dalış okulundan bize en düşük fiyat olarak 110RM veren Blue Heaven Divers seçtik. Dalış için gezerken, dalış okulunun birinin tahtasında Valentine ismini göerünce, acaba bu bizim Valentine olur mu diye araştırmaya başladım.

Valentine oradaydı. Sumatra’da Lake Toba’da iken tanıştığımız İsviçreli genç DJ Valentine ile yine Kuala Lumpur’da görüşmüş ve biz Melaka’ya doğru yola çıkarken, O’nun niyeti de Kuzey Malezya idi. Facebook vasıtası ile gönderdiği mesajda niyetini değiştirdiğini söylemişti ama nerede olduğunu bilmiyorduk. Sonra fikrini değiştirmiş ve bizim Borneo hakkındaki bilgilerimizden etkilenip önce dalış kursunu almak için Tioman Adası’na gelmiş. Sonrasında o da bizim gibi Borneo’ya dalışa gitmek için fikrini değiştirmiş. Adada sıklıkla birlikte vakit geçirdik.

Tioman Adası Dalış

Adadaki ikinci günümüzde dalıştaydık.  Gün içerisinde iki dalış gerçekleştirdik. İlki kıyıya yakın bir batık gemiye oldu. Akıntılar nedeniyle deniz suyu berrak olmadığından görüş alanı 5 metreye kadar düştüğünden pek de beklediğim gibi bir dalış olmadı.

Batık geminin olduğu dalış bölgesinden ayrılıp yine kıyıya yakın, çok küçük bir adanın yanında teknemiz demirledi. İkinci dalışımız için geçirmemiz gereken zamanı snorkelle dalarak geçirdim. Bir önceki dalışımdan çok daha keyifliydi. Rengarenk mercanlar, yüzerken elinizi uzatsanız dokunucakmışcasına yakındılar. Deniz altı cablı hayatı oldukça zengin ve rengarenkti. Her yanımız balıklarla doluydu. İkinci dalışımız çok daha keyifli geçti. İlk defa müren balığı gördüm. Yine deniz salatalıkları, Aslan balığı, baracudalar ve adını bilmediğim birçok deniz canlısı.

Tioman Island Trekking

Tioman Adası Trekking

Adadaki son günümüzü de trekking yaparak geçirdik. Önce bulunduğumuz ABC bölgesinden yarım saat uzaklıktaki Tekek şehrine yürüdük. Oradan da ormanın içerisinden 7 kmlik yolu yürüdük. Bazı yerlerde patikalar biraz belirsiz olsa da yürüyüş patikası güzeldi. Bazı tırmanma yerlerinde merdivenler yapılmış.

Orman demek basit kalıyor, aslında jungle. İçerisinde 45 memeli türü ve 138 kuş çeşidini barındırıyor. Uzun kuyruklu şebek, dev siyah sincap, civet, minik fare boyutlarında geyik, monitör lizard ve dahası. Orman içerisindeki dağdan akan yağmur suları bir bölgede toplanıp, borularla Tekek şehrinedeki arıtma bölümüne ulaştırılıyor. Dağdan gelen bu taze nehir suyu ile su şişemi doldurdum. Adanın diğer kıyısındaki Juara kasabasına ulaştık 2 saatlik bir yürüyüşle varabildik.

Juara tam anlamıyla harikulade bir yer. Küçük otel ve bungalovlardan ibaret kasaba bir koy üzerine kurulmuş. Koyun ortasında uzunca hoş görünümlü bir iskele var. İskeleden denize baktığınızda bir araya kümelenmiş binlerce balığı ve bunları avlamaya çalışan baracudaları görebilirsiniz. Baracudaların uçarcasına suyun üzerinde hareket ettiğini görebilirsiniz. Hemen şortlarımızı giyinip kendimizi türkuaz renkteki sulara sahip denize bıraktık.

Yemek yemek için henüz bir restorana geçmişti ki uzakta görünen yağmuru ve bulutları arkadaşlara göstememle ani bastıran yağmurun gelmesi bir oldu. Çok şiddetli bir yağmur altında restoranda muhteşem manzaraya karşı öğlen yemeğimizi aldık. Vakti olanların, veya bir yerde şöyle sessiz sakin bir tatil geçirip yılın yorgunluğunu atayım diye düşünenler için paha biçilmez bir yer. Geldiğimiz yoldan geri döndüğümüzde toplamda 14 km jungle trekkingimizi tamamlamış olduk.

Dalış, snorkeling, yüzmek, güneşlenmek, jungle trekking, maymunları, monitör lizard ve diğer orman canlılarını görebilmek, ucuz duty-free bira ve alkol içebilmek… Bunların hepisini bir arada bulabileceğiniz bir ada Tioman Adası.

Day 409, ML:09:, Tioman Island, Malaysia. 17 Eylül 2011, Cumartesi