Kuzey Afrika’da, bereketli Nil Havzası’nın çevresinde yer alan Mısır, sadece Arap dünyasının değil, Milattan Önce 3000’lere uzanan köklü tarihiyle bütün insanlığın en önemli kültür merkezlerinden birisi. Bu nedenle geçmişten günümüze, konu turizm olunca en çok ilgi gören ülkelerden birisi. Bir yanda Antik Mısır Tarihi, diğer yanda 4 mevsim tatil imkanı sunan Kızıldeniz ve uygun fiyatlı otel ve resortlarıyla aslında baştan çıkartıcı bir ülke.

Ne yazık ki güven konusundaki algılar yüzünden, Mısır hakettiği ilgiyi göremiyor. Mısır güvenli mi sorusu, benim Mısır seyahatlerim sırasında Facebook YoldaOlmak sayfasından ve gelen maillerde en çok sorulan soru oldu. Zaten sık seyahat eden bir millet değiliz; olası güvenlik şüpheleri de seyahatlerimizi sekteye uğratıyor. Aslında seyahat güvenliği konusunda, gereksiz yere ciddi endişesi olan insanlarız.

Ras Mohammed National Park, Sharm El Sheikh, Egypt

Mısır’da tatil gayet iyi bir fikir mi? Bana göre evet! Mısır ilginç bir ülke. Sürekli haberlerle ülkedeki şiddet ve sokak eylemleriyle bahsedilse de, bu olaylar Şarm El-Şeyh ve Hurghada gibi tatil yerlerindeki hayatı gölgelemiyor. Dünyaca ünlü bu tatil bölgeleri; deniz, sualtı, kum, güneş, otel ve yemekler için harcanan paranın tam karşılığını veriyor.

Nereden mi biliyorum? 2014’de toplamda 40 günden fazla zamanımı Hurghada, Şarm El Şeyh, Luksor ve Aswan’da geçirdim. Bana Mısır güvenli mi diye soracak olursanız, deneyimlerime dayanarak cevaplıyorum; Evet, Mısır güvenli!

Malta

The Oberoi Hotel, Hurghada, Mısır

Yakın zamanda, Mısır’da Hüsnü Mübarek’i tahtından eden bir halk devrimine tanık olduk. Bu devrimle Mısır, dünya ve Türkiye gündemini epeyce meşgul etmişti. Mübarek’in 30 yıllık iktidarı sonrasında, 2012 seçimleriyle Cumhurbaşkanı seçilen Mursi, Temmuz 2013’te askeri müdahaleyle devrildi.

Devrim başladığında Kahire’den çok uzakta Kızıldeniz kıyılarında tatil yapan Rus Turistler, tatillerine devam etmişler, Kızıldeniz’in mercan resiflerinin, lüks otellerinin, tatil köylerinin tadını çıkarmayı sürdürmüşlerdi. Yine de bu dönemde Mısır Turizmi ciddi düzeyde etkilendi.

İstanbul’daki gezi olaylarında nasıl Alanya’daki, Antalya’daki, Bodrum’daki turisti etkilemiyorduysa; Mısır’daki devrim gösterileri de Hurghada, Şarm El Şeyh tatilcilerini etkilemesi beklenemez. Kahire’nin bir bölümünde olan gösterinin, tüm şehre ve hatta tüm ülkeye mal edilmesi pek de adil değil.

Mısır güvenli mi
Şarm El Şeyh, Mısır

Mısır’a, ilk defa 2004 yılında turla gitmiştim. Kahire ve oradan da karayoluyla Şarm El Şeyh turu yapmıştım. Aradan geçen 10 yılın ardından 2014’de Mısır’ı tekrar ziyaret ettim. 16-30 Mart arasında Hurghada ziyaretimde 15 gün kaldım. 24 Nisan ile 1 Mayıs (2014) arasında 7 gün süren Şarm El Şeyh seyahatim oldu.Yine bu seyahatimde, bir dönem ziyaretinin güvenlik nedeniyle yasak olduğu, ancak şimdilerde güvenli olan St. Cathrine turuna katıldım.

26 Temmuz-2 Ağustos arasında ise VipScuba ile nefis bir Kızıldeniz dalış turu yaptım. 7 gün boyunca Kızıldeniz’in bir çok önemli dalış noktasında şahane dalışlar yaptık.

Kızıldenizde-Dalis
Kızıldeniz Dalış Turu, VipScuba

11-25 Aralık arasında yine Hurghada’daydım. Bu defa 3 gün Hurgada Sahl Hesheesh bölgesinde The Oberoi Otel‘de kaldıktan sonra, özel araçla Luksor’a geçtim ve orada 3 gün süren Royal Viking ile Nil Cruise turuna katıldım. Cruise gemisi, Nil boyunca bir çok yerde durdu ve o bölgedeki Antik Mısır’a dair tapınakları ziyaret ettik. Edfu Tapınağı, Kom Ombo Tapınağı, Philae Tapınağı, Ebu Simbel Tapınağı gibi hafızamda unutulmaz izler bırakan yerleri görme şansım oldu.

Nil Cruise turumu Aswan’da sonlandırıp, yine özel araçla Luksor’a geçtim. Luksor’dan da karayolu ile Hurghada Soma Bay bölgesine geri döndüm.

Edfu Temple, Mısır

Hiçbir ülke güvenlik açısından sıfır risk barındırmaz. Yaşadığımız ve kendimizi güvende hissettiğimiz şu coğrafyada, son 24 saatte, insanı ürpertecek olayları alt alta dizdiğimizde inanması zor gelebilir. Seyahatim sırasında gün ve gün deneyimlerimi fotoğraflarla Facebook YoldaOlmak sayfasından paylaştım. Bunun üzerine ülkenin durumu konusunda karar vermek aslında siz okuyuculara kalıyor.

Vatandaşlarımıza uygulanan Mısır vizesi meselesi işi zorlaştırsa da Mısır gitmeye ve görmeye değer bir ülke. Hurghada ve Şarm El Şeyh’i tatil rotanıza koyun. Fiyatlar hala yerde sürünüyorken, kaçırmayın, gidin.

46 Yorumlar

1. Mısır Kahire’de 3 gün kaldık.Bazı bankaların kapısında 24 saat polis arabasıyla nöbet tutuyor.Taksilerle pazarlık yapmanız bile,vardığınızda fazla para talep ediyorlar ve vermek zorunda kalıyorsunuz,çünkü güvenlik yok. İyi yemek istiyorsanız, Türkiye’deki parayı ödüyorsunuz. Ucuzluk sadece taksilerde. Hilton Zamalek de kaldık, yeteri kadar temiz değildi. Çok fakirlik var, kazık atan atana. Tek başına gidilecek yer değil. Turla gitmek daha güvenli olur sanırım.

2. Merhaba, öncelikle güzel tecrübelerinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkürler. Haftasonu Şarm el Şeyh’e gidiyoruz. Tiran Adası ve tüplü dalış fiyatları tahmini hangi fiyat aralıklarındadır. Teşekkür ederim.

3. İnsanları yanlış bilgilendiriyorsunuz!
    Dünyanın birçok yerini gezdim aklımda Afrika ülkeleri ve mısır vardı yazınıza güvenip eşimle gittik… Hayatımda bu kadar rezil bir yer görmedim. Rixos Sharmal El Sheikh’de kaldık iki hafta. Her yere özel arabayla ve sürücüyle gittiğimiz halde insanların yapış yapış bir şey satma çabaları, sözde 5 yıldız otelleri, terör örgütü mensubu kılıklı polisleri gelişmemişliğin buram buram koktuğu Mısır’da sayenizde bir de ekstradan 3000 Euro harcadık. Bir de ucuz tatil yeriymiş, turiste her şey 100 Eurodan başlıyor. Yerliyseniz bu paraya bir ay yaşarsınız, ona da yaşamak denirse! Oteldeki iğrenç yemekleri saymıyorum bile döndükten 2 hafta sonra ancak sindirim sistemimiz normal hale döndü.Güvenlik sıfır her yer eşkıya dolu…

Arkadaşlar paranızı böyle salak saçma yerlere, hayatınızı tehlikeye atarak ve de sinirlerinizi laçka ederek harcamayın. Mısır hiçbir yere gidemeyen kaba beleşçi Rus turistler için doğru bir mekan ama normal insanlar için asla. Buraya vereceğiniz parayla dünyanın her yerinde istisnasız kral gibi tatil yaparsınız! Üç beş ülke görüp blog yazanları ve milleti yalan yanlış bilgilendirenleri de kınıyorum! Dünyayı gezdim, böyle yalan yanlış bir şeyler yazmak aklıma gelmedi ayıp ya ayıp!

• Biraz abartılı bir tepki vermişsiniz bence. Yaşadıklarınız kişisel bir deneyimden öteye gidemez. Ben de bir arkadaşımla birlikte bir haftalık bir Şarm El Şeyh tatili yaptık. Sierra Hotel’de kaldık ne yemek konusunda ne de fiyatlar konusunda sıkıntı yaşamadık. Sokakta yapışan satıcılar konusunda haklısınız ancak göz teması kurmayınca bir şey yapamıyorlar. Onun dışında toplamda 200 dolar bile harcamadık. Biraz fazla tepkisel yaklaşmışsınız gibi geldi bana.

• Bence abartmışsiniz. Biz bu yıl Nisan ve Mayıs ayında dalış için olmak üzere iki kez gittik. Kasımda da aksilik olmazsa gideceğiz. Konaklama ve yemekler oldukça ucuz. Türkiye ‘nin yarı fiyatına. Su altı harikulade. Türkiye’deki dalış ve konaklama olanakları bakımından kıyas bile edilemez. Dünyada dalış konusunda ilk ondadır. Beklenti ve konfor göreceli bir kavram ama, su altına ilginiz varsa cennettir Şarm El Şeyh… Düşürülen Rusya yolcu uçağı sonrası güvenlik de üst seviyede. 3 gece Hilton’da Yarım Pansiyon konaklayip, 6 dalışı 230-250 € ödeyerek geçireceğiniz başka biryer varsa söyleyin tercihimizi oradan yana yapalım. Bence abartmışsiniz…

• Yazdıklarınıza çok güldüm 🙂 O kadar tutarsız ki yazdıklarınız.

“Dünyanın birçok yerini gezdim aklımda Afrika ülkeleri ve Mısır vardı yazınıza güvenip eşimle gittik” demişsiniz ancak zaten çok gezen biri iseniz az çok gittiğiniz yerlerde neyle karşılaşacağınızı bilirsiniz. Sadece gerçekten bu yazıyı okuyup gittiyseniz, hata zaten sizindir.

“Bir de ucuz tatil yeriymiş, turiste her şey 100 Eurodan başlıyor.” demişisiniz ve yazının birçok yerinde çok pahalı demişsiniz ve yazınınızın sonunda “Mısır hiçbir yere gidemeyen kaba beleşçi Rus turistler için doğru bir mekan ama normal insanlar için asla.” demişsiniz. Şimdi beleşçi turistler gitsin diyip aşırı pahalı diyorsunuz.

Baya iyi gaza gelmişsiniz.

4. Hayatımda ilk defa yurt dışına birkaç ay önce Beyrut’a giderek çıktım. İkincisini de de para biriktirip Mısır’a gitme planları yapıyordum ki yazınızı gördüm aklımdaki tüm soruları cevaplamış oldunuz, bunun için teşekkür ederim. Mısır’dan sonraki planım Fas Tunus Cezayir ve İspanya olacak ve sonrası İran mutlaka sitenizden ip uçları alacağım. Ortadoğu Avrupa’dan daha etkileyici ve çekici tamamını gerçekten gezmek ve görmek istiyorum.

5. Aynı önyargı ve korkularım İran’a dair vardı iranlı arkadaşlar edinene ve medya ötesi güzellik ve gerçeklikleri öğrenene kadar. Bu kazandığım bakışaçımla Mısır için hiçbir endişem yoktu . Keşke bu yazıyı yazmasaydınız da korkusu olan rakiplerim elenmiş olsaydı . Tabiki şaka yapıyorum :)) İçlere su serpen bir yazı olmuş. Gezip görmeye teşvik edici her yazıyı keyifle okuyorum .

6. Mısır tatili yapmak, çocukluğumdan bu zamana istediğim birşey. Ve birşeyi istemek yapmanın yarısıdır. Tüm önyargılardan, korkulardan ve hesaplardan sıyrılmış olarak..

7. Böylesine güzel bir tatil keyfini, korkularımızın gölgelemesi yazık olur bence. Dünyadaki suç oranları ortalamasına bakacak olursak, Türkiye’nin bu sıralamadaki derecesi, yadsınamaz ölçüde üst sıralarda. Yani; böyle büyük bir aksiyonu, ülkemizde de zaten yaşıyorsak, fazla sorgulamaya girmemek gerek.