Poipet, Kamboçya-Tayland arası seyahatlerde en çok kullanılan bir sınır kasabası. Şehrin, bu sınır geçişlerinde turistleri dolandırmaktan dolayı kötü bir ünü var. Poipet-Aranyaprathet sınır geçişi yankesicilerin, kapkaççıların, dolandırıcı pasaport ve gümrük görevlileri kılığındaki insanların, taksi mafyasının, gerçek fiyatının üzerinde şarj eden restoranların olduğu tam bir kaos ortamıdır.

Tayland’a kumarın yasak olmasından dolayı, çok sayıda Taylandlının kumar için geldiği bu kasaba, Kamboçya’nın 5. büyük şehri olmasına rağmen bir şehir kimliği taşımıyor. Kamboçya’nın Poipet sınırının diğer tarafında ise Tayland’a ait ve Bangkok’a 4 saat uzaklıkta bulunan Aranyaprathet şehri bulunuyor.

Cambodia_Yolda_Olmak_Kamboçya

Kamboçya-Tayland arasındaki bu sınır geçişinde uygulanan klasik dolandırıcılık yöntemleri var: Son otobüsün kalktığı ve taksi tutmanız gerektiği söyleniyor. Vize ücretleri veya vergilerin değiştiği söyleniyor. Otobüs veya taksi sürücüleri bir döviz bürosunun önünde durup, buranın son fırsat olduğunu, sınırda veya şehirde döviz bürosu ve bankanın olamadığı söyleniyor. Tabi bir de bir eli cebinizde veya çantanızda olan hırsızları da unutmamak gerekiyor. Tüm bunlar Güney Doğu Asya’nın bu sınır geçişini oldukça popüler yapmış (!)

Poipet-Siem Reap arasındaki 155 km yol taksi ile 2-3 sürüyor. Aynı yol otobüs ile iklim ve akla gelmeyecek birçok farklı duruma göre 5 ile 10 saat arası sürebiliyor. Benim için artık Kamboçya’dan ayrılıp Tayland’a geri dönme zamanı gelmişti. Siem Reap’ta tanıştığım Bangkok’lu Pat ve onun Japon arkadaşı ile birlikte kaldığımız otelin ayarladığı bir taksi ile (28$) Siem Reap’ten Poipet’e doğru sabah kahvaltısı sonrasında yola çıktık.

Kamboçya yol güzergahlarını seviyorum. Henüz modern hayatının yaşam tarzına uzak yerleşimlerin ve yaşamın olduğu bu ülkede ilginç görsel deneyimlere şahit olabiliyorsunuz. Çok değil belki birkaç on yıl sonrası buralar da tamamen değişecek ve bir daha bu deneyimleri elde etmek pek de mümkün olmayacak. Avrupa’nın kadim kiliseleri, müzeleri, anıtları ve meydanları hala yerinde olacak, ama dünyanın bu coğrafyasını bir daha eski tadında bulmak imkansızlaşacak. O nedenle hep derim; seyahate Uzak Asya’dan başlamalı. Hem ucuz, hem kolay hem ilginç.

Cambodia_Yolda_Olmak_Kamboçya

Poipet_Cambodia_Kamboçya

Siem Reap’ten ayrıldıktan 2 saat sonra rahat bir yolculukla Poipet’e vardık. Her taraf pislik içerisinde ve tam anlamıyla kalabalık bir kaos durumu hakim. Bangkok’tan Siem Reap’a karayoluyla gelen Thaili arkadaşım Pat sayesinde biz kolayca Kamboçya-Tayland sınır geçişini yaptık. Sınır geçişini yapan çok sayıda sırtçantalı var, bu sınırı yalnız geçenler çok endişe etmeden burada tanışabilecekleri diğer gezginlerle birlikte hareket edebilirler.

Uzun kuyrukları aştıktan sonra Aranyaprathet tarafındaki otobüs şirketinden biletimizi alıp Pattaya, Chon Buri bileti aldık (260 Baht, 15 TL). Biz Tayland’ın ünlü tatil adalarından Koh Samet’e gediyorduk. Pattaya yakınlarında inip, Pat’in, Bangkok’tan arabasıyla gelen arkadaşıyla buluşup onla birlikte, Muaeng Rayong şehrine geçtik. Banpee’ye geçtik. Son feribot saat 18.00’de olduğundan ona yetişemeyip, kendimize bir otel bulduk. Bangkok’a sadece 2 saat uzaklıkta olan Banpee kıyıları, haftasonu olamsından dolayı çok kalbalıktı. Otel odası ararken yer bulmakta çok zorlandık.

Sınır geçişinin ve uzun bir yolculuğun yorgunluğunu, bir kıyı restoranında güzel bir akşam yemeği yiyerek ve Tay birası Singha ile çıkardık.

Singha Thai Beer_Tayland Birası Singha

Day 634: Tayland:1 Muaeng Rayong, Banpee, 28 Nisan 2012