Mount Rinjani (Rinjani Dağı), Lombok Adası‘nın kuzey doğusunda yer alan, 3726 metre yüksekliğiyle Endonezya‘nın en yüksek 2. aktif volkanı. Kaydedilmiş ilk patlaması 1847 yılında olmuş. Rinjani Dağı krater alanı içerisinde yer alan küçük volkan Gunung Barujari (Gunung Baru), 27 Nisan 2009 yılında, 8000 metre yüksekliğe kadar uzanan küller püskürtmüş. Son olarak, 2010 yılının Şubat ayında aktif hale geçen Barujari Volkanı çevresindeki 4 km uzaklıktaki her türlü trekking aktivitesi durdurulmuş.

Oldukça zengin bitki ve hayvan yaşamı olan, yağmur ormanları ve  savana ile kaplı 41,330 hektarlık alan Gunung Rinjani National Park olarak anılıyor. Bu milli park alanı, uzun kuyruklu makak maymunu, Rusa geyiği (Sunda sambar geyiği ya da Timor geyiği), 55 cm boyunda olan ve havlar gibi ses çıkaran Munçak geyiği (Barking deer), yaban domuzları (Sus scrofa), Bengal Kedisi (Pars Kedisi), papağanlar ve çok sayıda kuş ve böcek çeşitlerine ev sahipliği yapıyor. Endonezya hükümeti, UNESCO Jeolojik Park Listesine girmek için başvuruda bulunmuş.

Mount-Rinjani_Rinjani-Dağı_Lombok_Endonezya_Indonesia

Mount Rinjani’nin 600 metre yüksekliğindeki eteklerinde bulunan ormanın içerisinde küçük köy Senaru, çoğu turistin Rinjani tırmanışı veya doğa tatili için geldiği bir yer. Saat sabahın beşinde bizi almak için gelen eski model dört çeker bir araca atladık ve Senggigi merkezden de Isabelle adında Belçikalı bir kişi daha bize katıldı. 2 saatlik Senggigi-Senaru yolunda uyumaya niyetliydik, ancak aracın için dolan egzoz gazı nedeniyle mümkün olmadı. Sabah erken olduğundan çok üşüdüğümüz gibi, huzursuz, rahatsız ve yorulmuş halde Senaru’ya vardık.

Tur organizasyonunun yaptığı sunumu kahvaltılarımızı yaparak izledik. İngiltere, Belçika, Hollanda, İngiltere, Fransa ve Danimarka’dan gelen 17 kişilik bir tırmanış ekibiyle, bizi Mount Rinjani National Park ofisinin olduğu köy Sembulan’a götürecek 2 ayrı kamyonetin arkasına atladık. Park girişinde deftere kayıt yapılıp giriş ücreti 150.000 Rupiah tahsil ediliyor. Sonrasında birkaç kilometre gerideki köye döndük.

8 portör (taşıyıcı), 2 kılavuz ve 17 kişi olarak sabah 10:30’da Sembulan Köyü’nden yürüyüşümüze başladık. İlk 10 kmlik yürüyüş parkurunda pirinç tarlalarının, yeşil fasulye bahçelerinin ve yer yer ormanın ve kuru derelerin arasından geçtik, sonrasında ise tekrar orman içerisinde yürüdük.

Mount Rinjani Trekking, Lombok, Indonesia

Montong Satas adındaki 1500 m yükseklikteki dinlenme noktasında 3 saat sonra vardığımızda öğle yemeği molası verdik, artık bulutların seviyesindeydik. Hepimiz neredeyse perişan halde çayırlara yayıldık. Görünüşü hiç de temiz olmayan plastik tabakalara konmuş yerel bir yemek ve yanında pirinç lapası oldukça lezzetliydi. Pirinç pilavı derken hatırlatmakta fayda var; Asya’da pirinç sade olarak haşlanarak servis ediliyor. Sadece Asya’da değil, Yeni Zelanda ve Avustralya’da da ekmeğin yerini alan pirinç bu şekilde servis ediliyor. Yemek sonrası plastik bardaklarla çay ikramından sonra tekrar yola koyulduk.

Dağın bulunduğumuz tarafı tamamen bulutların içerisinde olduğundan, etrafımızı sarmalayan ve sürekli hareket halinde olan sisin içerisinde yürüyorduk. Gayet güzel olan hava şartlarında yürüyorduk, ancak artık yürüyüş patikamız dikleşmeye başlamıştı. Zorlanmaya başladık, verilen kısa molalar dinlenmeye yetmiyordu.  Krater kıyısında geceyi geçireceğimiz kamp alanına, gün batımı öncesi ulaşmak için acele ediyorduk. 2 saatlik bir trekking sonrası 2000 m’de yer alan Mondokan Lokak dinlenme noktasında 5 dakika mola verdik.

Sabah 10:30’da başlayan tırmanış, yaklaşık 7 saat sonra, büyüleyici ve göz kamaştırıcı bir manzaraya sahip olan 2.641 metre yüksekliğinde Senaru krater kenarında son buldu. 700 metre aşağıda, aktif yanardağ Gunung Barujari (Baby Volcano) ve onu çevreleyen Segara Anak krater gölünün maviliği, olağanüstü bir manzarayı oluşturuyordu. Diğer yanda popüler tatil mekanı Gili Adaları (Gili Air, Gili Meno, Gili Trawangan) ve Bali gözlerimizin önündeydi.

Mount Rinjani Trekking, Lombok, Indonesia

Gün batımının kızıl renginin her yanı boyamasıyla birlikte, ne yana baksak nefes kesici bir manzara ile karşılaşıyorduk. Fotoğraf çekmek ve manzaranın keyfini çıkarmak için, rüzgardan korunaklı bulduğumuz mevzilere yerleştik.

Kamp alanında diğer tur organizasyonlarının kurmuş olduğu 50’den fazla çadır vardı. Hava sıcaklığı 4-5 derece civarında, artık parmaklarımı hissetmez halde olduğumda çadırıma geçip uyku tulumuma girdim. Bu organizasyonda uyku tulumu ve mat sizlere sağlanıyor, ancak kendi uyku tulumunuz var ise portörler bunu sizin yerinize taşıyorlar. Yavaş yavaş ısınmaya başladım. Yolda arkadaşlık ettiğimiz Hollandalı Heleen ve Kirstin, Belçikalı Isabelle ve Farid ile birlikte benle aynı çadırı paylaşacak olan Fransız Douglas’da çadırımıza doluştular. Baş lambalarımızın ışığı altında tanıştık, sohbet ettik.

Saat 6’da kamp alanına varmıştık, ancak akşam yemeğini gece 9 gibi yiyebildik. Yemem sonrası ikram edilecek çayı bile beklemeden herkes çadırlarına geçip uyumaya karar verdi. 5 saat sonra saat sabahın 3’ünde uyanıp, Mount Rinjani’nin 3726 metrede bulunan zirvesine tırmanmak için uyanacağız. Zorlu bir tırmanış ve şahane bir gün doğumu bizi bekliyor.

Day 361: Endonezya:19 Mount Rinjani, 2.641. metre, Lombok, 31 Temmuz 2011