Lombok Adası, komşusu Bali‘nin gölgesinde kalmış bir ada. Çok güzel doğaya, etkileyici plajlara ve özgün Sasak kültürüne sahip olmasına rağmen turizm burada geri kalmış. Adanın kuzeyinde yer alan Gili Adaları, Lombok’un en çok turist ziyareti alan kesimi. Bunun dışında benim bulunduğum Senggigi ve önceki gün tamamladığımız Mount Rinjani diğer popüler turist noktaları. Oysa Lombok daha fazlasını vaad ediyor.

Mount Rinjani tırmanışı sonrası oldukça yorulmuş ve Senggigi’de dinlenmiştik. Lombok Adası’nın güzelliklerini keşfetmeye için motosiklet ile Lombok turu yapmaya karar verdik. Hollandalı arkadaşlar Heleena, Kirstin ve Farid ile kiraladığımız motosikletlerimize atlayıp, yönümüzü Lombok adasının güneyine çevirdik. Belli bir rotamız yok, kıyıyı takip etmeyi planlamıştık. Başkent Mataram’ın kirli, kalabalık ve egzoz kokan sokaklarından geçip Lembar kasabasına yöneldik.

Lombok ve Bali arasındaki feribot seferlerinin düzenlendiği liman kasabası olan  Lembar’a varınca ilginç bir şey gözümüze çarpmayınca, sahil kıyısından yolu takip edip pirinç tarlaları, muz ve kokonat ağaçlarının süslediği yemyeşil yerlerden saatlerce motosikletlerimizi sürmeye devam ettik. Beğendiğimiz sahillerde durum molalar verdik.

Lombok Adası, Endonezya

Sağ yanımızda deniz varken sol yanımız, hindistan cevizi ve muz ağaçlarıyla kaplı. Yer yer sebze veya tütün tarlalarına denk geliyorduk. Yerleşim yerleri çok dağınık burada, Bali gibi kalabalık bir yer değil.Google map burada çalışmıyor, ne yöne ve nereye gideceğimizi bilmediğimizden sık sık durup yön sorduk. Yön sorarken, bu yörede arazi alım satım işiyle uğraşan bir Avustralyalı ile tanıştık. Arazi fiyatlarını sorunca 1 hektar alanın fiyatının 20 milyon Rupiah (4.170 TL) olduğunu söyledi. İçerisine arzu ederseniz kocaman ev yaptığınızda dahi size yetecek kadar bahçesi olan arazinin fiyatı iştah kabartıcı. Gittiğim, gezdiğim her yerde mümkün olduğu kadar bu tür bilgilere erişme arzum var. Bir gün (çok uzak bir gelecekte değil- beğendiğim bir yere yerleşebilirim. Yalnız olsam ilk işim gidip arazilere göz atmak olurdu ancak arkadaşlarla seyahat ettiğimden Avustralyalı arkadaşa teşekkür edip bize tavsiye ettiği bungalovu bulduk. Denize sıfır odalarımıza yerleştik, kişi başı 15 TL.

Denizinin güzel olduğunu da öğrenince köye inip şnorkel kiralayıp kendimizi denize attık. Sular alçalmış olduğundan yüzerken neredeyse mercanlara değiyorduk ve görüş de net değildi. 200 metre kadar açıldıktan sonra çokça balık gördük ama çok dalgadan dolayı geri döndük. Akşam yemeği için yakındaki başka bir küçük otelin restoranında yemek yedik, bizimle aynı otelde kalan Yeni Zelandalı bir kızdan Filipinler hakkında epeyce bilgi aldım.

Lombok, Endonezya

Genişlik   Yükseklik

Lombok Adası, Endonezya

Ertesi gün güzel bir kahvaltı sonrası yine geldiğimiz yoldan geri dönüp, Mataram yakınlarına kadar geri gelip, oradan adanın en güneyine, Kuta kasabasına yöneldik. Endonezya’daki en güzel sörf noktalardan biri olan Desert Point’e sahip küçük Kuta kasabasına 2 saat sonra vardık. GR House adlı Hindu otelinde odalarımıza yerleştikten sonra günü dinlenip, otelin havuzunda yüzerek ve kasabayı dolaşarak geçirdik. Deniz kenarına yakın paralel uzanan cadde üzerinde çok sayıda warung (restoran) ve küçük işletmeler bulunuyor. Bali ve Lombok dahil olmak üzere gerek konaklama ve yemek ve gerekse bakkaldan alabileceğiniz şeyler için en ucuz yerlerden biri olduğunu söyleyebilirim.

Akşam yemeği sonrası, öğlen yemek yediğimiz Hidayet Restoranındaki çalışanların da yardımıyla plajda ateşimizi yakıp içkilerimizi de alıp ateşin başında sohbet ettik. Çok sayıda çocuk, yaşlı bir lokal ve bazı diğer restoran çalışanları da bize eşlik etti. Çalışanlardan biri gitar getirdi ve bize Sasak şarkılarından çaldı. Ateşimiz zayıfladığında çocuklardan odun toplamalarını rica ettik ve onlarda bizi kırmayıp birkaç defa etraftan odun toplayıp geldiler. Hepsi çok keyifli, ateş başında dans edip kahkahadan yerlere yatıyorlar. Gözlerine bir bakıp gülümsemeniz bile onları eğlendirmeye yetiyor. Hava serindi, biz az biraz üşürken onların üzerinde sadece bir şort vardı.

Day 366: Enedonezya:23 Senggigi, Lombok, 5 Ağustos 2011