Laos‘un Luang Namtha National Park‘ı yakınlarında yer alan Namkhon Köyü‘nün sabahında dumanlar içerisinde uyandım. Aşağıdaki mutfakta kahvaltılarımız hazırlanıyordu. Aynı kahvaltı: Domates sosu, yapışkan pilav (sticky rice) ve içerisinde ginger ve farklı otların bulunduğu suya kırılan yumurtayla hazırlanan yumurta çorbası. Son 15 gündür yoğun geçen aktiviteler ve yeterince protein alamamam dolayısı ile zayıflamışım. Gece diğer evlerde kalan arkadaşların gelmesiyle de kahvaltımızı yaptık.

Namkhon Köyü’nde misafirleri uğurlarken yapılan bir seremoni var. Ortaya bir kürsü, kürsünün üzerine bambudan yapılmış bir sini ve onun da üzerine içerisinde pirinç olan bir tas kondu. Pirincin ortasına yerleştirilmiş bir yumurta ve onun üzerine de beyaz renkli yüzlerce iplikli bir şerit kondu. Namkhon köylüleri spritüal inançlara sahipler. Bizlerin kötü ruhlardan korunması için dualar edildikten sonra her birimizin koluna beyaz ipliklerden biri bağlandı. Öylece ev halkı ve köylülerle vedalaşıp yine yola düştük.

Sık ormanın içerisinde kâh tepelere tırmandık, kâh bambu ormanından geçtik, kâh nehir yataklarında ilerledik.  Bu güzergâhımızda su olmadığından sabahtan hazırlanıp muz yapraklarına sarılmış yemeklerimizi öğlen molasında yedikten sonra tekrar yolumuza devam ettik. Öğleden sonra 3 gibi nihayet gezimizin son bulduğu ana yola yakın bir nehirde mola verdik. Burada duşumuzu alıp bizi almaya gelen kamyonete atladığımız gibi Luang Nam Tha’ya geri dönmüştük.

2 gece 3 gün süren bu eko trekkingden çok keyif almış ekip, acentenin ısmarladığı Beerlao’nun (Loas markası bira) keyfini çıkardık. Trekking sonrası masaj salonuna geçip ilk Laos masajını yaptırdım. Belinizden dizinize kadar uzanan geniş paçalı ve belden bağlanan bir kıyafet giyiyorsunuz.Thai masajı kadar çok sert olmasa da ona yakın tarzda yapılıyor. Thai masajındaki gibi herhangi bir yağ kullanılmadan kaslarınıza uygulanan sert bir masaj. Daha çok germe ve esnetme üzerine kurulu bir masaj. Üç gündür yorulan kasları dinlendirmek ve gevşetmek için harikaydı.

Akşam yemeği için Night Markete (Gece pazarı) geçtiğimde trekkingde birlikte olduğumuz arkadaşların bazılarıyla karşılaşıp, oturup birlikte yemeğimizi yedik. Şişte çevrilmiş bütün bir tavuğu yanında salata ve muz kokteyli ile götürdüm. Çevresinde şahane bir doğa barındıran bu sakin ve dingin kasabadan yarın ayrılıp doğuya, Vietnam sınırına yakın Nong Khiaw’a geçeceğim.

[youtube=http://youtu.be/mTnk6HbR7vA]

Day 581: Laos:14 Luang Nam Tha, 6 Mart 2012