Fotoğraf Gezgini adlı TV programımızın yeni bölümlerini çekmek üzere, sırt çantalarımızı alıp arkadaşlarımızla birlikte 1 aylık Güney Asya seyahatine çıktık. Yeniden yola koyulmanın zamanı gelmişti. Aslında asıl amacımız sadece TV programı değil elbette. Yılda en az 1 defa arkadaşlarımla uzun süreli seyahatler yapıyorum. Bu seyahat aynı zamanda TV programını çekmek için de bir fırsat oluyor bizim için.

Güney Asya gezimizde, yıllarca beraber çalıştığımız, Güney Hindistan ve Sri Lanka çekimlerini de yapan, kardeşim gibi sevdiğim Volkan Kurt çekimleri yapacak. Fakat bu sefer onu ara sıra kameranın önünde de görmeyi arzuluyoruz. Dostluğumuzun çok eskilere dayandığı Talat Gümüş, Hindistan ve Sri Lanka’da olduğu gibi bu sene de bizlerle beraber. seyahatimize renk katacak olan Talat, ne yazık ki bu 1 aylık gezimizin tümüne katılamayacak. 20 gün boyunca bizimle olacak Talat’ın, henüz 1 yılını doldurmamış taze damat olduğunu belirtelim.

Angkor Wat Tapınaklarını görmek için, her yıl milyonlarca kişinin ziyaret ettiği Kamboçya’nın Siem Reap kasabasında, bize 1 yeni renkli kişilik katılacak; Liseden arkadaşım Reha Keskin ve benden 4 yaş küçük kardeşim Mehmet Yıldırım. Henüz netleşmemişse de ayrıca Hakan Pala’nın da aramıza katılacak.

Niko-bangkok

Haritada üzerinde görebileceğiniz rotamızı takip edeceğiz. Seyahatimiz boyunca çektiğim fotoğrafların bazılarını deneyimlerimle birlikte buradan sizlerle paylaşacağım.

Bu 1 aylık Güney Asya gezimiz boyunca neler yapacağız, bunu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Fotoğraf Gezgini Güney Asya Gezisi

Fotograf-Gezgini-Asya

İzmir’den aktarmalı, İstanbul-Bangkok uçağı ile 18 Kasım’da Tayland’a ulaştık. Bangkok’ta 2 gece kaldıktan sonra; Tayland’ın zengin kültürel birikime sahip şehirlerinden Kuzey Tayland’da yer alan Chiang Rai’ye geçip oarada 1 gece kalacağız. Buradan Laos sınırından geçerek, Kuzey Laos’ta yer alan Mekong Nehri kenarında yer alan Pak Peng’e nehir üzerinden tekne yolculuğu ile ulaşıp, burada 1 gece konaklayacağız.

Unesco Dünya Mirası Listesinde yer alan Loas’un Luang Prabang şehrine, Mekong nehri üzerinden geçiyoruz ve bu güzel şehirde 3 gün kalacağız.

Luang Prabang sonrasında; Kuzey Vietnam’da yer alan Hanoi şehrine geçiyoruz. Unesco Dünya Listesinde yer alan, dünyaca ünlü Halong Bay’i göreceğiz ve burada 5 gece kalmayı planlıyoruz. Vietnam’da güneye yönelip, Orta Vietnam’da yer alan Hoi An ve Hue şehirlerinde 4 gece geçirdikten sonra Kamboçya’nın Siem Reap şehrine gideceğiz.

Seim Reap’de Angkor Wat Tapınaklarını keşfetmek için buraya 4 gün ayırdık. Kamboçya’nın en ünlü tatil destinasyonu olan Güneydeki Sihanoukville şehrinde 2 gece kalmayı planlıyoruz. Burası beyaz kumlu çok sayıda plajı ve şahane gün batımları ile ünlü.

Acılı bir geçmişe sahip, Kamboçya’nın başkenti Phnom Penh şehrinde 2 gece geçirip buradan, Güney Vietnam’da yer alan Ho Chi Minh şehrine geçeceğiz ve burada 2 gece kalacağız.

Seyahatimiz boyunca güncellemeleri Facebook sayfamızdan ve buradan sizlerle paylaşacağız. Takipte kalın!