Gili Adaları olan, Gili Trawangan, Gili Meno ve Gili Air,  Lombok Adasının en çok turist ziyareti alan adaları. Endonezya dilinde Gili aslında küçük adalar anlamına geliyor. Bu küçük adalardan en büyük olan Gili Trawangan, sadece 3 km uzunluğunda ve 2 km genişliğinde ve üzerinde sadece 700 kişi yaşıyor. Ada çevresinde yürüyerek bir tur 2-3 saat kadar sürüyor.

Bir zamanlar tamamen yağmur ormanlarıyla kaplı ve içerisinde geyiklerin yaşadığı ada, şu anda özellikle sırtçantalı gezginler arasında da çok popüler bir ada haline gelmiş.

Bir turizm patlamasına uğrayan bu küçük adalarda magic mushroom, marijuana ve diğer uyuşturucu ve zevk verici tabletleri bulmak çocuk oyuncağı. Adalarda geceliği 500$ otel odası bulmak da mümkün, geceliği 10$’lık homestay de.

Adadaki son günümüzde, yol arkadaşım Farid ile ada çevresinde bir yürüyiş turu yapmaya karar verdik. Adada motorlu taşıt bulunmuyor, bisiklet veya at arabası adadaki tek ulaşım araçları.

Hayat gündüzün burada sakin ve sessiz, yerel halk zaten sanki ağır çekimde yaşıyor gibi. Muhtemelen kafaları dumanlı olduğundandır diye düşünmeden edemiyorum. G.Trawangan kıyı kesimi diğer G.Air ve G.Meno kadar baştan çıkarıcı değil, yer yer taşlık ve bozuk.

Yolumuz üzerinde gördüğümüz salaş bir kafede, kahve içmek ve dinlenmek için oturduk. Kafe çalışanlarının hepsinin saçları ve tarzları Bob Marley’i andırıyor. Bir kafe düşünün; çalışanları sadece şortlu, her biri bir köşede yayılmış tembellik yapıyor veya bir şeylerle uğraşıyor, ilginçti. Kafe deyince daha çok baraka tarzı, ilginç ve salaş bir yerdi.

Çok güzel bir kahve yaptılar bize. Farid ile burada oturup satranç oynadık. Daha önce ilk ben, sonra Farid kazanmıştı ve bir oyunumuz da berabere bitmişti. Bu defa Farid kazandı. Birlikte gezimiz boyunca oynamaya devam edeceğiz.

Kahve ve satranç sonrası adanın etrafında yürüyüşümüze devam ettik. Adanın bir yanı nasıl öyle dikkat çekici, kalabalık ve güzelse iç kesimleri ve bazı diğer kıyıları çöplük içerisinde.

Endonezya’da ben henüz çöp toplama ve çevreye saygı kültürünü göremedim. Adanın iç kısımlarda, yerli halkının yaşadığı küçük köyler ve çiftlikler var. Geçtiğimiz yer yer plastik poşetler, teneke kutular ve pet şişelerle dolu. Gili Trawangan adasında yol arkadaşım Farid ile 3 gece kaldık.

Ertesi gün sabahı, dünden ayarladığımız Gili TrawanganSenggigi transferi için (75.000 Rp),  sabah 8:15’te, onlarca diğer sırtçantalı ile teknelere doluştuk. 20 dakikalık bir yolculuk sonrası Lombok Adası’na geçtik.

Gili Islands_Lombok

Tekneden indiğimizde hangi acenteden bilet aldıysanız o acentenin görevlisini takip edip bir otelin bahçesinde toplanıyorsunuz ve sonrasında da gelen minibüslere doluşup gideceğiniz otele kadar transferiniz yapılıyor.

Mount Rinjani‘ye tırmanmak isteyenler, Lombok Adasına vardıktan sonra, Senaru köyü ne geçtiler. Mount Rinjani’ye tur düzenleyen şirketlerin çoğunun merkezi Senggigi’de olduğundan, biz oraya gitmeye karar verdik.

Bazı gezginler Mount Rinjani tırmanışı için tur şirketlerini Gili Ada’larında ayarlayıp doğruca tırmanış için Senaru’ya geçiyorlar ve dönüşte Senggigi’de dinlenmeyi seçiyor. Kimisi de karadan Lombok adasına geçip, tırmanışı yaptıktan sonra, dinlenmek için Gili Adalarına geçiyor.

Gili Islands_Lombok

Senggigi kasabasında, kahvaltı ve ücretsiz internet dahil olan Puri Senggigi Hotel odamıza yerleştik (100.000 Rp). Otel çalışanları haber vermniş olmalı ki, otele gelmemizle acentelerin bizi bulmaları bir oldu.

Gün içerisinde gerek otele gelip bizi ziyaret edenlerden, gerekse Senggigi merkezde ziyaret ettiğimiz acentelerden, Mount Rinjani Tırmanışı için pazarlıklarla günümüzü geçirdik.

Senggigi Sunset

Niyetimiz 3726 metre yüksekliğindeki aktif volkan  Mount Rinjani’ye  tırmanmak. Yarın kesin kararımızı vereceğiz. Otelimize sadece 3 dakika uzak olan plajdaki bir restorana geçip şahane bir günbatımı eşliğinde biramızın keyfini çıkardık.

Day 359, ID:17 Senggigi, Lombok. 29 Temmuz 2011